Nemzetközi nőnap

Egy nő, két nő, 
egyiket sem kíméljük
a mai ünnepléstől.
A lényeg, hogy élvezzék szívből! 
:-)

A tiszteletben tartott hölgy nők napja alkalmából illatos ajándékot érdemel. Ez a nap ugyanis a nők életünkben betöltött szerepének elismerére szolgál.  

Mikor és miért ünnepeljük a nemzetközi nőnapot?

A nemzetközi nőnapra minden év március 8-án kerül sor. Az Egyesült Nemzetek Szervezete indítványozta a New York-i varrónők 1908-as sztrájkjának évfordulója alkalmából. Rövidebb munkaidőért, jobb fizetésért, szavazati jogért és a gyermekmunkák eltörléséért szólaltak fel. Az első hivatalos nőnap 1909. február 28. volt. A ma ünnepelt március 8-a csak az I. világháborút követően állandósult. Maga a nemzetközi nőnap pedig csak 1975-től van jelen. 

Nemzetközi nőnap

A 20. század elején a lényege a nők szavazati jogának kiharcolása volt. Ezt leginkább a brit és az amerikai nők szorgalmazták. Ma a nemzetközi nőnap a nők iránti szolidaritást hangsúlyozza, ami az egyenlő bánásmódot, lehetőségeket, igazságosságot, békét és fejlődést illeti. Ünnepeljük a nőiséget és az emancipációt, ami sajnálatos módon még a 21. században sem természetes a világ különböző pontjain. 

A legszebb ajándékok nőknek

Eau de Toilette 50 ml
16 305 Ft
Eau de Parfum 100 ml
22 720 Ft
Eau de Parfum 100 ml
17 240 Ft
Eau de Parfum 125 ml
8 800 Ft
Eau de Parfum 100 ml
26 985 Ft
Eau de Toilette 90 ml
14 770 Ft
Eau de Toilette 75 ml
9 610 Ft
Eau de Parfum 85 ml
8 820 Ft
Eau de Parfum 100 ml
17 720 Ft
Eau de Toilette 75 ml
6 140 Ft
Eau de Parfum 100 ml
11 770 Ft
Eau de Toilette 100 ml
19 945 Ft
Eau de Parfum 100 ml
17 225 Ft
Eau de Toilette 75 ml
5 940 Ft
Eau de Parfum 100 ml teszter
10 830 Ft
Eau de Parfum 45 ml
8 340 Ft
Eau de Parfum 75 ml
26 360 Ft
Eau de Toilette 200 ml
28 960 Ft
Eau de Toilette 100 ml
16 650 Ft
Eau de Parfum 100 ml
12 350 Ft
Eau de Toilette 150 ml
10 295 Ft
Eau de Toilette 90 ml
27 155 Ft
Eau de Parfum 40 ml
5 680 Ft
Eau de Parfum 75 ml
19 730 Ft
Eau de Toilette 100 ml
28 845 Ft
Testpermet 250 ml
3 290 Ft
Eau de Parfum 60 ml
36 920 Ft
Eau de Toilette 100 ml
22 165 Ft
Eau de Toilette 100 ml
8 210 Ft
Eau de Toilette 125 ml
14 905 Ft
Kedvezmény 11 %  11 %
Eau de Parfum 100 ml
9 900 Ft
Eau de Parfum 100 ml
7 690 Ft
Eau de Parfum 50 ml
4 260 Ft
Eau de Toilette 50 ml
7 070 Ft
Eau de Parfum 100 ml
11 015 Ft
Eau de Parfum 160 ml
22 960 Ft
Eau de Toilette 125 ml
8 600 Ft
Eau de Parfum 100 ml
20 090 Ft
Eau de Parfum 125 ml teszter
8 060 Ft
Eau de Toilette 100 ml
9 060 Ft
Eau de Toilette 100 ml
40 950 Ft
Eau de Parfum 100 ml
53 865 Ft

Nemzetközi nőnap a világ különböző tájain

A nemzetközi nőnapnak leginkább Európában, az USA-ban és Ázsiában van hagyománya. Nagyszabású ünneplés jellemző Oroszországra. Az ottani nők virágon és illatszeren kívül luxusmárkás háztartási szereket, ékszereket, de erotikus játékszereket is kapnak. A diákok bulikat szerveznek osztálytársnőiknek, a vásárlási láz pedig az amerikai Valentin-napéhoz közelít.

Az olasz nők sárga mimózavirágot kapnak a férfiaktól március 8-án, az állam pedig a múzeumok és emlékművek ingyenes látogatásával kedveskedik nekik. A nemzetközi nőnapot a török nők is megkedvelték. Ez alkalomból különböző társasági összejöveteleken vesznek részt, étterembe mennek március 8-án, és iszogatnak férfiak jelenléte nélkül. 

Argentínában majdnem eredeti formájában ünneplik a nőnapot, ahol a nők jogaiknak adnak hangot. Fontos hozzátenni, hogy mindezt sikeresen teszik. Például 2020-ban az ország engedélyezte az abortuszt. Kínában a nőnap a dolgozó nőknek járó félnapos szabadsággal összekötött államünnep. Egy nappal korábban, március 7-én pedig a lánynapot ünneplik.

Nőnap Magyarországon

Magyarországon március 8-a jelentős nap, azonban egyesek a nemzetközi nőnaptól távolabb tartják magukat, mivel a szocialista rezsimhez és az azzal járó képmutatáshoz kötik. Valójában akkoriban sokkal inkább a magas posztokat betöltő férfiak ünnepelték, mintsem a nők. Ennek a nagy ünnepnek estek áldozatul a szegény vörös szegfűk is, hiszen az akkori „elvtársnők” minden alkalommal azt kaptak. Közben maga a virág igazán szép, színes növényke. 

A nők márciusi ünnepnapja azonban sok-sok ünneplésre okot adó tettet, sikert számlál a nők emancipácója terén. Margaret Thatcher kijelentése sokszor igazán helytálló: „Ha azt akarod, hogy valaki mondjon valamit, kérj meg rá egy férfit, ha azt akarod, hogy valaki tegyen valamit, kérj meg rá egy nőt.” Valójában berkeinben is van még miért harcolni, hiszen a nők és férfiak közti béreltérések azonos pozíció betöltését illetően sajnos sok esetben jelentősek európai szinten is. Magyarországon a Nők Jogaiért Felelős Tematikus Munkacsoport  képviseli a nők jogainak ügyét.

Nőnapi szegfű

Márkák, amelyek mögött nők állnak

A végtelen női ügyesség és bátorság, a nők saját képességeibe vetett hite neves márkák születését eredményezte. Ezek mindegyike kontinenseket, generációkat átszelve a híres nők magabiztosságát terjesztették. Említsünk csak néhány hölgyet, akiknek a neve erősen az illattörténelembe van vésve: 

  • Coco Chanel – a divat és divattervezés úttörője, a híres Chanel kosztüm tervezője és a Chanel No.5 (1921) megalkotója. A virágos-fás kultuszillat aldehideket, ylang-ylangot, nőszirmot, jázmint, rózsát, ámbrát, szantálfát és vaníliát éreztet.
  • Elizabeth Arden – több mint 100 évvel ezelőtt rakta le a kozmetikai ipar alapjait az USA-ban, üzenete pedig mindmáig aktuális. Hatalmas népszerűségnek örvend a női Green Tea sorozat, amely érzékien frissítő zöld tea aromájával testi-lelki harmóniát teremt
  • Estée Lauder – 1946-ban jött létre az USA-ban a szépségipari nagyhatalom, amely hírnevét arcápolóinak és különleges kozmetikumainak, illatszereinek köszönheti (pl. Pleasures). Híressé vált mondása: „Sohasem álmodoztam a sikerről, megdolgoztam érte.”
  • Jeanne-Marie Lanvin – a szegény származású tehetséges lány üzleti és esztétikai érzékének hála fokozatosan kiépítette a Lanvin divatcéget hatalmas ügyfélkörrel és hírnévvel. A mai napig Franciaország illataként emlegetett vaníliás-virágos Arpege női illattal pedig 1927-ben rukkolt elő.
  • Nina Ricci – az olasz származású nő 1932-ben Párizsban alapított divatházat, amely a kezdetektől sikeres volt. Minden idők legjobbnak tartott illata is innen került ki, ami nem más, mint a L´Air Du Temps (1948). Tele szegfűvel, szegfűszeggel, rózsával, ibolyával, gardéniával, jázminnal és válogatott gyümölcsökkel. Csodás a parfümös üveg is, amelyet a béke jelképeként galambok díszítenek. 

A parfümvilág további női hírességeket jegyez, ilyenek például a következők: Alena Seredova, Ariana Grande, Beyonce, Britney Spears, Carolina Herrera, Donna Karan, Christina Aguilera, Jennifer Lopez, Jil Sander, Katy Perry, Laura Biagiotti, Lolita Lempicka, Kim Kardashian, Madonna, Naomi Campbell, Rihanna.

Engedje, hogy varázslatos hírnevük Önre is hatással legyen. 

Közeleg a nemzetközi nőnap? Nézzen szét a slágertermékek között!

A brit író William Golding azt mondta: „Bármit kap a nő a férfitől, mindig valami sokkal nagyszerűbbet teremt belőle. Ha a férfi spermát ad, a nő gyermekkel ajándékozza meg. Ha a férfi házat ad, a nő otthont teremt belőle. Ha a férfi hozzávalókat ad, a nő ételt teremt belőle. Ha a férfi egy mosolyt ad, a nő a szívét adja érte. A nő mindent megtöbbszöröz és minőségileg értékesebbé tesz. Ezért sose bántsd meg a nőt, mert egy tonna szennyet kapsz tőle vissza cserébe.” Durva, ámbár találó. Úgy tűnik, az illatszer az egyik legjobb ajándék! A finoman illatozó nő a férfi csodálatának a forrása, ez pedig megér némi anyagi és időbeli ráfordítást.

Ha hölgynek keres illatszert, gondolkodjon el a személyiségén. Ki ő, mit visel szívesen, hogyan tölti a szabadidejét, stb. Egy szép karriert maga mögött tudó úrinő az intenzív virágos illatokat kedvelheti, jázminnal, gardéniával, ámbrával vagy vaníliával. Egy elegáns fiatal hölgy valószínűleg egy friss virágos-gyümölcsös Eau de Toilette illatot választana. A kalandvágyók pedig biztosan nem sértődnek meg, ha érzéki fás illat, bőr, bors, pacsuli vagy vetiver várja az ajándék illatszerben. A temperamentumos, szenvedélyes nő a fűszeres orientális Eau de Parfum illatokat kedveli. Ami minden korosztálynál beválik, az univerzális citrusos illatok egyike, olykor vizes és/vagy zöld akkordokkal megfűszerezve. Vannak azonban olyan illatmárkák is, amelyek sikere garantált, ilyenek például az Issey Miyake vagy a Calvin Klein illatai. 

Nőnapi ajándék

Inspirálók lehetnek a slágertermékek – ilyenek az idő során bevált, több generációt lázba hozó illatok, illetve a mai sztárok sztárjai. A slágertermékek kategóriája magas és alacsony árú parfümöket, Eau de Parfum és Eau de Toilette illatokat kínál. 

legjobb értékelést kapott női illatok, amelyek remek szolgálatot tesznek nőnapi ajándékként is, például a következők:

  • Dolce&Gabbana Light Blue Eau de Toilette (2001) – az ikonikus olasz illat a friss citrusos aromát kedvelők körében népszerű, tudniillik egy szicíliai nyari napot idéz. A cédrus, a harangvirág, az alma, a szicíliai citrom, a jázmin, a bambusz, a fehér rózsa, az ámbra és a pézsma illatkeverékét tárja elénk. 
  • Karl Lagerfeld For Her Eau de Parfum (2014) – a gyümölcsök és virágok egyedi illatkeveréke, csordultig tele szépséggel és gyengédséggel. A merész és kreatív nőket szólítja meg, akik nem félnek kitűnni a tömegből. Mintha csak a tavaszi nőnapra találták volna ki. Gyönyörködjön a tervező alkotásában, amelyet úgy tervezett, mintha lélegezne. 
  • Boucheron Quarte Eau de Parfum (2015) – ékszerkollekciót kísérő luxusillat. Grapefruit, jázmin, eper és fehér pézsma uralkodnak benne. A parfümös üveg egy Quarte gyűrűt idéz, miközben a világ egyik legromantikusabb városát Párizst ünnepli. Az illat eleganciában, nőiességben, eredetiségben dúskál. 
  • TOM FORD Venetian Bergamot Eau de Parfum (2015) – niche illat a parfümök ínyenceinek. Jellegzetes borsos illatjegyeket kombinál egzotikus virágokkal és krémes fás tónusokkal. Alkalmas nőknek és férfiaknak egyaránt, így exkluzív ajándék lehet pároknak is.
  • Boss The Scent For Her Eau de Parfum (2016) – modern gyümölcsös-virágos, ínyenc kicsengésű illatszer. Finom, erős, őszibarackot, fréziát, illatcserjét és kakaót tartalmaz. A HUGO BOSS szemléletét tükrözi, amely a nőket és férfiakat egyenlően rangsorolja, valamint értékeli mindazt, amivel egymást gazdagítják. 
  • Calvin Klein Women Eau de Parfum (2018) – a női vonzerőt hangsúlyozza, kiált róla, hogy viselője NŐ. Nem csupán az illat, hanem a parfümös üveg is figyelemfelkeltő, ami a női szemmel nézett erőt jelképezi. Az illatban a virágok, a fa és a pézsma akkordjai dominálnak. 
  • Lancôme Idole Eau d Parfum (2019) – rendkívül érzéki illat, amelynek szívében a török és francia rózsa uralkodik jázminnal egyetemben. A megajándékozott hölgy nagy valószínűséggel meghatódik tőle, akárcsak a Parfimo.hu egyik vásárlója: „Pontosan olyan illat a mindennapokra, amilyet kerestem.” „Minden megvan benne, amit egy rózsás illattól vártam.”

Uraim, tekintsék meg a többi női slágerterméket az illatszerek kínálatában, és tegyenek szert egy újabb impulzusra, hogy még kellemesebbé tegyék az környezetükben élő hölgyek életét. Próbáljanak meg önök is hozzátenni valamit március 8-án a nőnapi meglepetéshez, hogy párjuk igazán szép estének örvendhessenek. Néhány szívből jövő szó, akár egy sms... Egy érzékeny és figyelmes férfit minden nő értékelni tud!

NŐI ILLATOK TELJES KÍNÁLATA

Szállítás:
Fizetés:
Tanúsítványok:
Made with by PragueBest